ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

Floskler vi älskar att hata

Stockholm TT · 1 Dec 2006
Uppdaterad 17 Feb 2011

klar

Artikellänk är kopierad

Sannolikt syndas det mest inom medie- och reklambranschen och därför är det väl passande att branschorganisationen Sveriges Mediebyråer börjat med topplistan inför sin Stockholm Media Week nästa år.

"Det är fantastiskt roligt med floskler vi älskar att hata. Listan över de verkligt viktiga branschuttrycken ligger på hemsidan och alla kan skicka in sina bidrag", säger Per Rosvall, vd för Stockholm Media Week och Sveriges Mediebyråer, i ett pressmeddelande.

Den här veckans topplista ser ut så här:

Placering Ord Användningstendens

1 Pinpointa Stabil

2 Ta rygg Stigande

3 Hygienfaktor Stabil

4 Leverera Stigande

5 Kvalitetssäkra Stigande

6 Viral Veckans raket

7 Helikopterperspektiv Sjunkande

8 Koncepttänk Stabil

9 Kreativ höjd Stabil

10 Lyfta frågan Stigande

För den som undrar är ordet viral en beteckning som används inom marknadsföringen på till exempel ett budskap som sprids mellan människor likt ett virus.

Utanför veckans topplista finns bubblare som: ligger i framkant, förstärka sin närvaro och highlighta.

klar

Artikellänk är kopierad

Stockholm TT
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro