ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

Från idé till succékoncept­­­

Kristian Borglund · 13 Okt 2011
Uppdaterad 19 Okt 2011
Namnet Caddy.se gav Morgan Walds och Ilja Jakersons affärsidé en tydlig inriktning

Namnet Caddy.se gav Morgan Walds och Ilja Jakersons affärsidé en tydlig inriktning Foto: Pär Hugosson


Har du en bra affärsidé? Grattis – men det räcker inte.

klar

Artikellänk är kopierad

– I dagens samhälle överöses vi av erbjudanden. Då krävs ett relativt tydligt koncept för att nå fram till kunder och samarbetsparters, säger Gustav Gorecki, vd på One Week Launch, som hjälper privatpersoner att komma i gång med sina affärsidéer. Kläcka bra idéer är ingen konst, menar han. Grejen är att få till konceptet. – Ett färdigt koncept bör besvara frågorna vad som erbjuds, till vem och till vilket pris. Morgan Wald, 43, och Ilja Jakerson, 37, kom på idén att bli leverantör av sådant som inte tillhör kärnverksamheten i företag: toalettrullar, frukt, block, mjölk och så vidare. – Vi ordnar allt möjligt och omöjligt och sätter upp det på månadsfakturan, säger Morgan Wald. En sådan idé kunde lätt ha fastnat i ”vi kan göra allt, för alla”-fällan, som får många nyblivna entreprenörer på fallrepet. Men med namnet, Caddy.se, blev konceptet tydligt. – Vi är som caddyn på golfbanan. Vi släpar på det som företaget inte själva orkar släpa på. Målet är att dina tänkta kunder och investerare ska förstå konceptet omedelbart. Hur då? Läs Gustav Goreckis tips här intill.

klar

Artikellänk är kopierad

Kristian Borglund
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro