ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

H & M (Hem & Mode)

Katarina Arnstad Elmblad · 8 Dec 2008
Uppdaterad 15 Feb 2011

klar

Artikellänk är kopierad

Klädkedjan H & M ger sig nu in i konkurrensen om försäljning av heminredning. Från och med februari kan kunderna köpa handdukar, kuddar och andra textilier via nätet och katalog.– Det faller sig ganska naturligt att arbeta vidare med mode inom textil inredning, säger Jenni Tapper Hoël, presschef på H & M.

Den spanska modejätten Zara med flera butiker i Sverige erbjuder redan sina kunder heminredningsdetaljer.

På klädkedjan Kapp-Ahl har man dock inga planer på att gå i H & M:s fotspår och utöka sortimentet med kuddar, påslakan och andra textilier.– Vi satsar inte på hemmet över huvud taget utan har fokus på kläder och mode, säger Kapp-Ahls informationschef, Ola Thorén.

Av den prognostiserade totala detaljhandelsomsättningen på 21 miljarder kronor i år beräknas e-handeln stå för 4 procent.– E-handeln är en ökande trend, säger Linda Hedström, omvärldsanalytiker på Svensk Handel.

klar

Artikellänk är kopierad

Katarina Arnstad Elmblad
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro