ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

H & M högre rankat än Sony, Nike och Pepsi

Tomas Lundin · 21 Sep 2009
Uppdaterad 14 Feb 2011

Foto: Scanpix


klar

Artikellänk är kopierad

Finanskrisen har inte sänkt de svenska jättarnas varumärken. Både Ikea och H & M klättrar i en interationell varumärkesranking.Det är Business Week/Interbrand som publicerar en årlig ranking över de varumärken som värderas högst.Spåren av finanskrisen är tydlig när man ser vilka som klättrat och rasat. Krisdrabbade Citibank har till exempel rasat från plats 19 till 32. Däremot verkar inte tillverkare av lyxprodukter, som Moet & Chandon, Ferrari och Prada, inte ha påverkats negativt.Två svenska märken är med på listan, Volvo och H & M. Den senare håller plats 21, precis efter Apple. Ikea är på 28:e plats, precis framför ett annat legendariskt teknikföretag, nämligen Sony.Högst värdeat av alla märken är Coca Cola, följt av IBM och Microsoft.

klar

Artikellänk är kopierad

Tomas Lundin
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro