ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

Hallå där Anna Lekander

Camilla Fredriksson · 6 Feb 2008
Uppdaterad 15 Feb 2011

klar

Artikellänk är kopierad

... pressansvarig för varumärken på Swedish Match som lanserar ett nytt ”damsnus”.

Vad vill kvinnor ha under läppen?– Mindre prillor, så att man undviker snusläpp. Sedan efterfrågar kvinnor modernare dosor, snygg design och snus som inte är smaksatt. Snus som smakar tobak helt enkelt. Det tyckte vi var lite förvånande.

Vad utmärker en kvinnlig snusdosa?– Ja, det får inte bli klyschigt, tycker vi, som till exempel en rosa dosa bara för att det ska vara till kvinnor. Vi ville göra något annorlunda och har satt en midja på den tidigare runda dosan för att den ska sticka ut.

De nya smakerna inspireras av Kuba och Bahamas. När blir det mer svensk smak i dosan, som hjortron eller tallbarr?– Det är inte aktuellt just nu, men man vet aldrig i framtiden. Vi har ett snus med lingonsmak i alla fall.

klar

Artikellänk är kopierad

Camilla Fredriksson
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro