ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

Hallå där, Madelaine Hellqvist...

Annika Anjou · 6 Apr 2006
Uppdaterad 16 Feb 2011

...varumärkesansvarig vid Lantmännen som genomför profilbyte av varumärket.

klar

Artikellänk är kopierad

Hallå där, Madelaine Hellqvist... 
  Madelaine Hellqvist.
Hallå där, Madelaine Hellqvist... Madelaine Hellqvist.

• Vilken association vill ni att man ska få av varunamnet Lantmännen? – Den värmande, närande kraften från jorden och sunda värderingar. Man ska tänka grönt, från jord till bord.• Namnet ska visa vad koncernen står för – har det tagit slut på svenska lantkvinnor? – Nej. Vi har förändrat symbolen, vår grodd, och öppnat upp den som symbol för optimism och modernt tänkande. Namnet Lantmännen står visserligen för någonting manligt men vi arbetar med människor.• Lantmännen har funnits i 100 år – diskuterade ni aldrig något mer modernt jämställt namn på koncernen, typ Lantbrukaren? – Nej. Vi vill ta med traditioner in i det nya. Många företag får hitta på en historia för att nå ut med sitt varumärke. Vi har redan en hundraårig tradition.

klar

Artikellänk är kopierad

Annika Anjou
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro