ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

Hallå där Oliviero Toscani

Valerio Mingarelli / Metro Italien · 27 Sep 2007
Uppdaterad 16 Feb 2011

Foto: Scanpix


klar

Artikellänk är kopierad

Foto: Scanpix

... som fotograferat reklambilden på den anorektiska Isabelle Caro som har skakat och berört en hel värld.

Om det var reaktioner du ville få med de här bilderna så har du lyckats.– Jag har sysslat med anorexia i flera år, det är ett problem som man pratar mycket om, men som man inte gör någonting åt.

Handlar det inte om en reklamkupp från ett företag som vill ha uppmärksamhet?– Inte alls. Nolita (klädmärket som står bakom kampanjen – reds anm), som lyder under marknadens lagar, har tvärtom visat stort mod som tagit upp ett så svårt ämne. 

Några organisationer har fördömt bilderna.– Inte heller Picasso gjorda alla nöjda.

Hur övertalade du Isabelle Caro att ställa upp?– Det var inte nödvändigt att övertala henne, hon ville delta. När man pratar om den här sjukdomen måste man vara konkret, det är så man vinner över anorexian. Resten är bortkastat.

klar

Artikellänk är kopierad

Valerio Mingarelli / Metro Italien
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro