ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

Han säljer klippdockor för miljoner på webben

Anders Frick · 12 Nov 2007
Uppdaterad 16 Feb 2011
Mattias Mikshe är en populär talare när det gäller Web 2.0. 

Mattias Mikshe är en populär talare när det gäller Web 2.0.  Foto: Anders Frick


klar

Artikellänk är kopierad

GURU. Mattias Miksche är klippdocksguru och just nu en populär talare på konferenser, speciellt de som handlar om Web 2.0.

Förra veckan var han på Web 2.0 Expo i Berlin, den här veckan på Scandinavian Interactive Media Event, Sime, i Stockholm. I början av december är det dags för Le Web 3 i Paris. Allt för att prata om hur han har lyckats få miljontals flickor (och några pojkar) över hela världen att spendera sin veckopeng på att köpa kläder till sina virtuella klippdockor.

Stardoll.com är en samlingsplats för yngre webbsurfare som vill klä på, och av, kändisar som kronprinsessan Victoria, Paris Hilton eller Fredrik Ljungberg.

Sajten har 12 miljoner registrerade medlemmar och varje månad besöks den av 6,5 miljoner unika användare, 200 000 kommer från Sverige. – I Brasilien var vi i våras med i MTV, och över en natt blev vi otroligt populära där, säger Mattias Miksche.

Företagets nästa steg är att börja med annonser, som baseras på användarnas önskelistor.   

klar

Artikellänk är kopierad

Anders Frick
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro