ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

Här är den nya pinup-kalendern

Matilda Bjerlöw · 7 Jan 2013
Uppdaterad 7 Jan 2013

Glöm lättklädda tjejer utfläkta på fräsiga bilar. 2013 års pinup-kalender ser helt annorlunda ut – och säljer som smör!

klar

Artikellänk är kopierad

Bort med skinande Ferraris och Maseratis, fram med vrålåk som Citroën 2CV, en folkabuss och en gammal Fiat. Bort med stringklädda tjejer med silikonbröst, fram med alldagliga män i sunkiga y-front-kallingar eller jympashorts.

De två tyskornas affärsidé visade sig vara genialisk, och de har nu sexdubblat sin tänkta upplaga.

Foto: autowaesche-kalender.de
Foto: autowaesche-kalender.de
Foto: autowaesche-kalender.de
Foto: autowaesche-kalender.de
Foto: autowaesche-kalender.de
Foto: autowaesche-kalender.de
Foto: autowaesche-kalender.de
Foto: autowaesche-kalender.de
Foto: autowaesche-kalender.de
Foto: autowaesche-kalender.de
Kvinnorna bakom kalendern, designern Janet Schürmeyer och fotografen Magdalena Schaarwächter, ville göra en bilkalender för kvinnor. Men så här med facit i hand vet de att precis lika många män köper deras almanacka. "Det är inte en könsfråga utan mer en fråga om humor", säger Schürmeyer.
Kvinnorna bakom kalendern, designern Janet Schürmeyer och fotografen Magdalena Schaarwächter, ville göra en bilkalender för kvinnor. Men så här med facit i hand vet de att precis lika många män köper deras almanacka. "Det är inte en könsfråga utan mer en fråga om humor", säger Schürmeyer.Foto: autowaesche-kalender.de
klar

Artikellänk är kopierad

Matilda Bjerlöw
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro