ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

Här luras matsnobbar att McDonald's är gourmetmat

Tomas Lundin · 24 Okt 2014
Uppdaterad 27 Okt 2014

klar

Artikellänk är kopierad

”Deifinitivt mycket mer smak än McDonald's”. Vad du tror att du äter kan nästan ha lika stor påverkan på smakupplevelsen som vad du faktiskt äter. 

En grupp videoskojare från Nederländerna ville veta om de skulle kunna lura matsnobbar att älska McDonald’s mat genom att presentera den som ett ”nytt, ekologiskt alternativ till snabbmat” på en gourmetmässa. 

Genom att dela upp burgare, nuggets och muffins förvandlar de maten till något som får benelux-ländernas främsta matkännare att humma av välmående. 

”Det är definitivt mycket smakrikare än McDonald’s, du kan känna att det är mycket renare”, säger en besökare på frågan om hur smakproven förhåller sig till McDonald’s.

Vissa smakare ger lite mer neutrala omdömen som ”det smakar kyckling” som kanske mest kan ses som artighetsfraser.

I Sverige fick Lidl förra hösten mycket uppmärksamhet kring restaurangen Dill som av vissa matskribenter höjdes till skyarna. Gourmetkrogen visade sig vara en pr-kupp från lågpriskedjan och all mat kom från deras sortiment.

”Plötsligt kändes de där 495 kronorna inte alls prisvärda”, skrev Metros recensent Jonas Cramby, som dock gav krogen ett medelbetyg, efter avslöjandet.

klar

Artikellänk är kopierad

Tomas Lundin
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro