ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

Hela Metro gav sig ut på stan – för att dela ut två unika tidningar

Johan Wikén · 26 Nov 2015
Uppdaterad 26 Nov 2015
Under torsdagen delade Metros personal ut tidningar på stan.

Under torsdagen delade Metros personal ut tidningar på stan. Foto: Peter Rydström


Metro satsade på att nå två miljoner läsare på en dag – och gav sig ut på stan för att dela ut två helt unika tidningar.

klar

Artikellänk är kopierad

Hela Metros personal gav sig tidigt på torsdagen ut på stan för att möta läsarna och dela ut tidningar.

– Metro är redan Sveriges överlägset största dagstidning. I dag bestämde vi oss för att bli ännu större – och för att göra något extra för våra läsare, säger Eric Ljunggren, chefredaktör.

Varje dag läser över en miljon svenskar Metro. Målet för torsdagen var att nå två miljoner läsare – en ”two million day”.

LÄS MER: Vi är bästa morgontidningen i sociala medier

För att lyckas med detta skapades två unika tidningar. En som kom ut som vanligt på torsdagsmorgonen och sedan en helt ny tidning på eftermiddagen.

– Lite kul är det att Metro, faktiskt, i dag gör Sveriges enda riktiga kvällstidning. På sidan 4 sammanfattar vi vad de andra svenska tidningarna har för toppnyheter i dag – och resten av tidningen är fylld med Metros vanliga mix av viktiga nyheter, underhållning och tips, säger Eric Ljunggren.

Metromedarbetaren Charity Odum delade ut tidningar i Stockholm på torsdagen:

– Folk var trevliga och de som tog emot tidningen blev på glatt humör, säger hon.

klar

Artikellänk är kopierad

Johan Wikén
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro