ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

Hon ersätter tre program i SVT

Louise Jacobson · 24 Sep 2008
Uppdaterad 15 Feb 2011

klar

Artikellänk är kopierad

SVT satsar på ett brett magasin för film, tv, mode och musik. ”Hype” lovar att plocka ut guldkornen.SVT:s nya populärkulturprogram vill, trots namnet, inte tala om för tittarna vad som är hippt och inte.– Ha, ha. Jag kan förstå att man tolkar det så. Men namnet är mest ironiskt. Hajpen som fenomen är ju så komisk. Folk kastar sig hals över huvud för att vara först med något, säger Karin Winther, 24, som leder programmet från designbaren Karriere i Köpenhamn.I programmet intervjuas en aktuell gäst vid bardisken och i reportage får tittarna möta internationella storheter som Justin Timberlake och Will Ferrell. – Vi vill lyfta fram det vi tycker är guld men även skrota det vi inte gillar. I dag är nöjesrapporteringen extremt snabb och sker på bloggar och andra internetforum. Det ett tv-program kan ge är personlig vinkling, säger Karin Winther.SVT har samtidigt utrangerat ”Arty”, ”Velvet” och ”Filmkrönikan”.– Vi kan omöjligt täcka allt som de programmen bevakade. Jag skulle säga att ”Hype” är en helt ny form. Det har aldrig funnits ett program i SVT som innefattar alla våra fyra grundbultar som är film, tv, mode och musik, säger Karin Winther.

klar

Artikellänk är kopierad

Louise Jacobson
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro