ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

Ikea går mot strömmen – drar in på e-handeln

Maria Forsström · 17 Dec 2007
Uppdaterad 16 Feb 2011

Foto: Scanpix/ Ikea.se


klar

Artikellänk är kopierad

MÖBLER. Enligt ett beslut fattat i förra veckan ska Ikea nu fokusera mer på sina varuhus, vilket innebär att man också upphör med utvecklingen av sin e-handel. Exakt vad detta innebär är dock för tidigt att säga, menar Eva Stål, pressansvarig för Ikea Sverige.– På varuhusen kan vi presentera hela vårt sortiment och ge inspiration, och vill fokusera på dem som vår viktigaste kanal. E-handel med begränsade redovisningsmöjligheter har vi i tio länder och har diskuterat i flera år och nu upphör vi med vidareutvecklingen av den.

Vad får det för konsekvenser för kunden?– Vi har inte kommit så långt ännu. Det vi har i Sverige som heter Ikea Handla Hemma finns kvar, så allt är som vanligt fram tills vi är klara med det interna arbetet. När det blir vet jag tyvärr inte, säger Eva Stål.

Hon kan heller inte svara på hur det kommer sig att just Ikea väljer att gå mot strömmen bland företag som om något satsar mer på e-handel.– Beslutet är fattat helt nyligen så konsekvenserna av det behöver vi tid att se över. Det är det jag kan säga just nu.

klar

Artikellänk är kopierad

Maria Forsström
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro