ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

INR sid 3, Lowridercyklar Henry plåtat

Stockholm Katarina Arnstad · 22 Jun 2006
Uppdaterad 17 Feb 2011

klar

Artikellänk är kopierad

Var du en sån som satte fast flärpar på ekrarna när du var liten? Eller är du bara barnsligt förtjust i kromad extrautrusning? Ja, då är lowridercykeln den naturliga fortsättningen på den lek som startade med trehjulingen. Den kan byggas om, ändras och extrautrustas i all oändlighet. Det är det som är själva vitsen. Cykeln kan köpas färdigutrustad eller helt "strippad" vilket Michel Stangl på Lowlife föredrar. -Det bästa är att köpa ramen och sedan bygga på och lägga till hur mycket du vill tills du har fått en personlig cykel, säger han. Han håller med om att detta handlar mycket om "toys for boys". -Det finns massor med olika konstiga delar du kan lägga till, som en ratt, en fejkad antenn eller ett spinnerhjul som fortsätter spinna när du stannar cykeln. Varför vill en vuxen man ha en fejkad antenn? -För att det ser sjysst ut och för att det är häftigt. Målgruppen är allt från hipphoppare, punkare och hårdrockare till vanliga "Svenssons". Det är sällan någon över 39 som köper en lowrider. Lowriderkulturen startade i latinokvarteren på 60-70 talet. -När de äldre killarna byggde sina lowriderbilar med hydraulik så ville småbrorsorna inte vara sämre. Kruxet var att de saknade körkort. Då gjorde de om sina cyklar istället och sänkte dem. Vad de kostar? "The sky is the limit". Räkna med minst 4 000 kronor. KATARINA ARNSTAD ELMBLAD [email protected]

klar

Artikellänk är kopierad

Stockholm Katarina Arnstad
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro