ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

Kafé utan personal förlitar sig på gästernas ärlighet

Fredrik Tideman · 1 Jul 2014
Uppdaterad 1 Jul 2014
Ägaren David Brekke.

Ägaren David Brekke. Foto: Skärmdump/Youtube


Kaféet "The Vault" i Valley City, North Dakota, ser vid första anblick ut som vilket kafé som helst. Men ta en närmre titt så ser du att något saknas – personal.

klar

Artikellänk är kopierad

Tomt bakom kassan på "The Vault".
Tomt bakom kassan på "The Vault".Foto: Skärmdump/Youtube

På "The Vault" förlitar man sig på att gästerna är ärliga och tillämpar självservice i stället för att ha anställd kassapersonal. Och det verkar fungera utmärkt.

Det är Fox News lokala station KVRR som träffat ägaren David Brekke.

– Det fantastiska är att besökarna har varit extremt ärliga, säger han.

Besöker du kaféet tar du helt enkelt det du vill ha och betalar själv med kontanter eller i kortmaskinen.

Kaféet är en tidigare bank som ägaren och hans fru köpte och tillbringade tre och ett halvt år med att bygga om.

– Det är väldigt smidigt att använda. Jag hoppas att ekonomin går ihop för dem, men jag tror att de flesta är ärliga, säger en besökare som Fox News pratar med.

klar

Artikellänk är kopierad

Fredrik Tideman
[email protected]
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro