ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

Kalles Kaviar vill inte förknippas med otrohet

Josefin Svenberg · 31 Okt 2013
Uppdaterad 1 Nov 2013

I samband med sin Sverigelansering har en otrohetssajt hamnat i bråk – med Kalles Kaviar.

klar

Artikellänk är kopierad

Kalles Kaviar vill inte annonsera på otrohetssajt.
Kalles Kaviar vill inte annonsera på otrohetssajt.

När en otrohetssajt skulle lanseras i Sverige illustrerades ett reklamlakan med en tub som var misstänkt lik Kalles Kaviar, skriver Bohusläningen. Texten på tuben löd dock ”Kung Kalle” och anspelade på kungens otrohetsskandaler.

Procordia Food som äger märket Kalles Kaviar rasade mot reklamlakanet, som var uppsatt i närheten av Arlanda flygplats.

Otrohetssajtens vd säger till Resumé att reklamen nu kommer att tas ner på snabbast möjliga sätt, eftersom deras syfte vara att skapa en debatt om otrohet – inte kaviar.

Men Procordia menar att det är ”ett oacceptabelt övertramp”.

– Vi har kopplat in jurister, säger Eva Berglie, pressansvarig på Procordia, till Bohusläningen.

Hovet vill inte kommentera reklamkampanjen.

klar

Artikellänk är kopierad

Josefin Svenberg
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro