ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

Läkare: Spice kan ge hallucinationer livet ut

Tomas Lundin · 1 Nov 2014
Uppdaterad 1 Nov 2014

klar

Artikellänk är kopierad

Foto: TT/Arkiv

Nätdrogen spice kan ge livslånga effekter för den som röker. Det varnar en läkare vid Sahlgrenska sjukhuset för, enligt Aftonbladet

– Det blir en sorts syntinnitus, säger narkosläkaren Kai Knudsen till Aftonbladet.se.

Metro har i flera artiklar skrivit om drogen spice, som vållat en mängd överdoser den senaste tiden. 

Två personer i västra Sverige ska ha sökt vård efter att deras synhallucinationer inte försvunnit efter flera månader efter att de rökt drogen. 

– Personerna beskriver ett starkt ljussken runt glödlampor och ljuskällor, ett slags auraliknande glöd, som aldrig försvinner, säger Kai Knudsen till tidnignen. 

Just att synintrycken ändras tror han kan vara en orsak till att ofta unga människor vill röka den. Men att intrycken ska bli bestående har ingen räknat med.

klar

Artikellänk är kopierad

Tomas Lundin
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro