ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

ANNONS

Lista: Här är världens 10 mest värdefulla varumärken

Filip Häggberg · 26 Sep 2017
Uppdaterad 26 Sep 2017
Tim Cooks Apple kammar hem förstaplatsen – för femte året i rad.

Tim Cooks Apple kammar hem förstaplatsen – för femte året i rad. Foto: Brian Powers/AP


184 miljarder dollar. Så mycket är världens mest värdefulla varumärke värt, visar Interbrands ranking. Här är de tio bolag som är värda mest.

klar

Artikellänk är kopierad

Det är för femte året i rad som Apple toppar Interbrands ranking över världens mest värdefulla varumärken.

Och det är it-jättarna som dominerar listan i år, med Google som tvåa och Microsoft som nummer tre.

Sveriges två mest värdefulla varumärken, H&M och Ikea, hamnar utanför topp tio. H&M:s värde minskade med tio procent under året, vilket placerar dem på plats 23 med ett värde på 20 miljarder dollar. Ikea ökade med fyra procent och hamnar på plats 25.

pil
Topp 10: Världens mest värdefulla varumärken

1. Apple (184 miljarder dollar)

2. Google (141 miljarder dollar)

3. Microsoft (80 miljarder dollar)

4. Coca Cola (70 miljarder dollar)

5. Amazon (65 miljarder dollar)

6. Samsung (56 miljarder dollar)

7. Toyota (50 miljarder dollar)

8. Facebook (48 miljarder dollar)

9. Mercedes (48 miljarder dollar)

10. IBM (47 miljarder dollar)

–––––––––––––––––––––––

23. H&M (20 miljarder dollar)

25. Ikea (18 miljarder dollar)

Källa: Källa: Interbrands

klar

Artikellänk är kopierad

Filip Häggberg
Filip Häggberg
[email protected]
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. Publisher och ansvarig utgivare Thomas Eriksson. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro