ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

Made in Japan

Daniel Lindström / café · 12 Nov 2008
Uppdaterad 15 Feb 2011

Foto: Andreas Öhlund/café


klar

Artikellänk är kopierad

Klicka för att göra bilden större.
Klicka för att göra bilden större.

Karl Lagerfeld, Stella McCartney, Viktor&Rolf, Roberto Cavalli och nu – Comme des Garçons. H & M:s lista över de senaste årens designer­samarbeten är minst sagt imponerande.För folk i modebranschen var årets val av den extremt ansedda designern Rei Kawakubo det mest oväntade hittills. Visserligen har Comme des Garçons ingått i flera samarbeten med andra varumärken de senaste åren, bland annat Fred Perry, Levi’s, Speedo, Nike och Louis Vuitton, men aldrig tillsammans med en kedja som H & M.– När jag fick förfrågan från H & M lockades jag av tanken att få sälja Comme des Garçons kläder till en bred publik och på platser i världen där mina plagg aldrig varit tidigare, berättar Rei Kawakubo.

Herrkollektionen består av ett antal olika skjortor, kavajer, ulltröjor, trenchcoat, peacoat, cardigan, ­t-shirt, shorts, hatt, scarf, canvasskor, en plånbok och en unisexdoft.Man känner tydligt igen Comme des Garçons välkända estetik i bland annat ett storprickigt mönster och skjortor i patchwork.Kollektionen släpps i 14 H & M-butiker runtom i Sverige på torsdagen.

3 snabba med Rei Kawakubo

Vilket är ditt bästa stylingtips?– Lär dig vilka kläder du ser bra ut i och var självsäker.

Vad inspireras du av?– Kreativa människor.

klar

Artikellänk är kopierad

Daniel Lindström / café
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro