ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

Mariam betalar annans konto – får ingen hjälp av Spotify

Clarence Frenker · 19 Sep 2013
Uppdaterad 19 Sep 2013

I över ett år har Mariam Rezvani betalat för en annan persons Spotifykonto.Lika länge har hon försökt komma i kontakt med musikjätten för att säga upp abonnemanget – men utan att lyckas. – Jag håller på att bli galen, säger hon.

klar

Artikellänk är kopierad

Mariam Rezvani har försökt kontakta Spotify i över ett år utan att få något svar.
Mariam Rezvani har försökt kontakta Spotify i över ett år utan att få något svar.Foto: Natanael Johansson

UPPDATERING: Mariam får hjälp att avsluta kontot efter Metros artikel Förra sommaren hade Mariam Rezvani en hemmafest i sin lägenhet. 

Under kvällen användes Spotify flitigt och festdeltagarnas kontoinloggningar avlöste varandra. – Du vet hur det är, man loggar in och ut. Man lägger ju inte direkt märke till vems Spotify man är inne på, säger Mariam.

Dagen efter beslutade hon sig för att skaffa ett premiumabonnemang. Efter att ha fällt upp sin laptop genomförde hon köpet och loggade sedan ut. – Då plötsligt ser jag att det inte är mitt konto jag varit inne på. Jag tänkte: Vad gör jag nu? säger hon.

Då började helvetet.

När hon inte hittade något telefonnummer till Spotify skickade hon ett mejl till kundtjänsten där hon bad om hjälp med att lösa situationen. Men hon fick inget svar. – Efter det lät jag det vara, jag orkade inte bry mig så mycket, säger hon.

Men tiden gick och pengarna fortsatte dras varje månad. Till slut fick hon nog.  – Jag började bli riktigt irriterad över att inte få någon respons, så jag började skicka massor med mejl till dem utan att få svar. Jag har bytt kreditkort men de fortsätter att ta betalt av mig. Och det är jävligt fräckt. Så jag sitter alltså och betalar för en annans Spotify utan att kunna ta mig ur det, säger Mariam.

Enligt Mariam har hon varit i kontakt med Konsumentverket och sin egen bank, men utan framgång. – Banken säger att det enda jag kan göra är att spärra, men det vill inte jag. Jag vill ju betala för mitt konto men inte för någon annan. – Jag håller på att bli galen.

Metro har upprepade gånger försökt få kontakt med Spotify och dess presstjänst via både telefon och mejl, dock utan framgång. 

klar

Artikellänk är kopierad

Clarence Frenker
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro