ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

McDonald's nya maskot – läskigare än clownen?

Tomas Lundin · 20 Maj 2014
Uppdaterad 20 Maj 2014

klar

Artikellänk är kopierad

McDonald's nya maskot – läskigare än clownen? 
  Nya maskoten ska få barn att välja nyttigare alternativ i Happy Meal.
McDonald's nya maskot – läskigare än clownen? Nya maskoten ska få barn att välja nyttigare alternativ i Happy Meal.Foto: McDonald´s

Burgarkedjan McDonalds verkar ha otur med att ta fram maskotar. För 50 år sedan presenterade de Clownen Ronald McDonald som kanske var rätt då, men efter Stephen Kings novell ”Det” med följande filmatisering har det varit jobbigt att vara clown. 

Nu Lanserar ”Donken” en ny maskot i USA – lådan Happy – som har gyllene bågar som ögonbryn och ett smittande leende. 

”Happy handlar om att ge kul och spänning till barn”, skriver McDonald´s i ett pressmeddelande. 

Men på Twitter är domen mot maskoten hård. Här är några exempel:

”Det är okej, jag ville ändå inte sova ikväll”

”Det ser ut som han fastnat med snoppen i dragkedjan”

”Är det där Gary Busey?”. 

”Någon har satt en mun på en låda, hur många år tog det att utveckla?”

Happy testades på den franska marknaden redan 2009 och har sedan tidvis försökt sälja Happy Meal i Latinamerika. I hemlandet USA har han däremot fått vänta tills nu. Kanske var väntan inte tillräckligt lång ändå.

Nedan: Följ twittersnacket om maskoten

Kom tillbaka Ronald, allt är förlåtet.
Kom tillbaka Ronald, allt är förlåtet.
klar

Artikellänk är kopierad

Tomas Lundin
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro