ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

Metro blir OS-tidning

Metro · 21 Maj 2007
Uppdaterad 16 Feb 2011
Chistian Quarles, SOK:s marknadschef Annika Runström, Gunilla Lindeberg, Andreas Ohlson och Staffan Lindeberg är överens. 

Chistian Quarles, SOK:s marknadschef Annika Runström, Gunilla Lindeberg, Andreas Ohlson och Staffan Lindeberg är överens.  Foto: Urban Brådhe


klar

Artikellänk är kopierad

OLYMPISKT. Metro har slutit ett avtal med Sveriges Olympiska Kommitté som gör Metro till officiell mediapartner i tre år framåt.– Vi är extremt stolta över att få lägga vårt varumärke tillsammans med de olympiska ringarna och få bli associerade med OS som är något av det finaste som finns, säger Metros vd Andreas Ohlson.– Samarbetet kommer att skapa större möjligheter för oss att komma elitidrottarna närmare. Vi kommer att kunna göra fler och bättre reportage kring OS och skapa en mängd aktiviteter för läsare och annonsörer, säger Metros marknadschef Christian Quarles.Samarbetet kommer att pågå både under OS 2008 i Peking och OS 2010 i Vancouver.– Vi hoppas att fler idrottare på det här sättet kommer fram i media. Det är bara några få toppidrottare som syns i tidningarna. Men det finns ett stort gäng som folket aldrig får möta, säger SOK:s ordförande Stefan Lindeberg.Avtalet undertecknades i går och ger stärkta resurser för elitidrottarna att delta i world cup och träningsläger. Men det handlar också om blivande idrottare. Med sin unga läsekrets kan Metro bistå i jakten på nya talanger.– Basen i vårt budskap är att väcka drömmen och få ungdomar att våga satsa. Genom Metro hoppas vi nå ut till fler och inspirera fler, säger Lindeberg.

klar

Artikellänk är kopierad

Metro
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro