ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

Metro ska bli det enda mediehus du behöver

Staffan Erfors · 2 Apr 2017
Uppdaterad 31 Mar 2017

Kära läsare, Du ser det kanske inte just nu, just här, men det händer väldigt mycket bakom kulisserna på Metro.

klar

Artikellänk är kopierad

Sedan några veckor gör vi en ny helgtidning, matad med innehåll för en bra helg, och sedan i torsdags har vi en ny design på Metro.se

Själv är jag ny som chefredaktör och även det är en bit i ett större pussel som just nu läggs.

Det som inte kommer att förändras är vårt fokus på att fortsätta berätta och rapportera från verklig­heten – egna nyheter ska det bli ännu mer av och samtidigt ska vi leverera mer lifestyle- och featurematerial. Metro ska bli ett ledande mediehus – det enda mediehus du behöver.

Läs mer: Metro får ny digital kostym

Vi kommer också att fortsätta vara roliga, till och med ännu roligare, och göra grejer med glimten i ögat.

Vi finns här för våra läsare, precis som tidigare.

En annan stor skillnad som du kanske inte ser, men kommer att märka inom en snart framtid, är våra nya ägare Custos, med Mats Qviberg och Christen Ager-Hanssen vid rodret.

En stark ägare med en fantastisk vision och en historia av att driva lönsamma och bra företag. Metro kommer inte att bli något undantag.

Läs mer: Metros nye ägare: ”Jag tycker det ska bli riktigt roligt” 

Mats Qviberg, vars intåg i mediebranschen sker samtidigt som han firar 25 år i investmentbolaget Öresund, porträtteras här intill och han svarar på vad han vill med sitt ägande.

Håll ögonen öppna, det kommer att bli en spännande tid för både er läsare och för oss som jobbar på Metro.

klar

Artikellänk är kopierad

Staffan Erfors
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro