ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

Microsoft: Priset är relevant – men vad får man för pengarna?

Ola Jacobsen · 24 Apr 2007
Uppdaterad 16 Feb 2011

klar

Artikellänk är kopierad

KONKURRENS. Trots att Open Office bara har någon procent av den svenska marknaden ser Microsoft programmet som en konkurrent.Hur ska ni behålla era kunder inom offentlig sektor?– Open Office har en väldigt liten del av den svenska marknaden. Det är en konkurrent, men för oss är Office inte bara kalkyl och ordbehandling utan också samarbete, dokumenthantering och beslutsstöd, säger Klas Hammar, affärsområdesansvarig Microsoft Office i Sverige.De flesta användare använder bara de grundläggande funktionerna i Microsoft Office, varför ska de betala så mycket mer för att köra er produkt?– Priset är alltid relevant, men vad får man för pengarna? En kinesisk bil är billigare än en svensk. Ändå vill folk ha den dyrare bilen. Det är inte som att vi kommer gå ut och ändra affärsmodell för att möta Open Office, säger Klas Hammar. Fler och fler länder i Latinamerika överger Microsoft. Hur möter ni det?– För oss handlar det om att få folk att förstå att man kan öka produktiviteten med vårt Office, men det finns ju delar av världen där kostnaden är viktigare än i Sverige, säger Klas Hammar.

klar

Artikellänk är kopierad

Ola Jacobsen
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro