ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

Microsoft till ny attack mot dyra Appledatorer

Kristoffer Rengfors · 27 Mar 2009
Uppdaterad 14 Feb 2011

klar

Artikellänk är kopierad

Microsoft har trappat upp tonen i reklamkriget mot Apple. I en ny reklamfilm attackerar Microsofts Apples höga priser.I Microsofts nya reklamfilm får tittaren följa Lauren, en glad amerikansk tjej på jakt efter en bärbar dator med en skärm på 17 tum. Hon har inte råd att spendera mer än 1 000 dollar. Speakern säger i början av reklamfilmen att om Lauren hittar en dator som uppfyller kraven bjuder Microsoft henne på köpet. Lauren beger sig då till en Apple Store men kommer ut besviken. Bara en bärbar dator fanns tillgänglig för under 1 000 dollar, och den hade bara en skärm på 13 tum. – Jag är antagligen inte häftigt nog för att vara en Mac-person, säger Lauren då.Resan går sedan till en stor elektronikaffär där Lauren väljer mellan flera olika PC-modeller som passar hennes krav. Till slut köper hon en HP-dator som uppfyller hennes krav. Priset stannar på 699 dollar. I slutet av reklamfilmen får hon pengarna för datorn av Microsoft. I förra veckan lät Microsoftchefen Steve Ballmer meddela vad han tycker om Apples priser när han på en konferens sa att "bara Apples logga kostar 500 dollar". Den nya reklamfilmen ingår i en serie som startade redan förra året då komikern Jerry Seinfeld och Bill Gates försökte bättra på Windows Vistas rykte i en serie reklamfilmer. Den nya delen i serien heter "Laptop Hunters" och som namnet antyder kommer den gå ut på att visa vilka fördelar PC-datorer har över Mac-datorer.

klar

Artikellänk är kopierad

Kristoffer Rengfors
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro