ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

Microsofts reklamfilm görs på Mac-datorer

Kristoffer Rengfors · 19 Sep 2008
Uppdaterad 15 Feb 2011

klar

Artikellänk är kopierad

Microsofts nya reklamkampanj ska rädda Windows Vistas anseende. Ändå görs reklamfilmerna på Mac-datorer.

– Hello, I’m a PC, and I’ve been made into a stereotype.Det är inledningen på Microsofts nya reklamfilm. Filmen är den första i fas två av den gigantiska, 300 miljoner dollar dyra reklamkampanj som inleddes med två filmklipp med komikern Jerry Seinfeld. Seinfeld fick sedan kicken från kampanjen och nu finns instället kändisar som Pharell Williams och Eva Longoria med. Kampanjen går under parollen "Windows, not Walls" och ska rädda det hårt kritiserade operativsystemet Windows Vista. Men trots att de nya filmerna består av mängder av kändisar och branschspecialister som förklarar sin kärlek till PCn så är reklamfilmerna gjorda på en Mac-dator. Sajten 9to5mac skriver att reklambyrån Crispin Porter Bugusky som gjort filmerna använder sig av Macar. 

klar

Artikellänk är kopierad

Kristoffer Rengfors
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro