ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

Missnöjd kund kräver 12904 miljarder biljoner

Elin Bohman · 28 Sep 2009
Uppdaterad 14 Feb 2011

klar

Artikellänk är kopierad

Finanskris betyder hårda tider för bankerna. Just nu extra hårda för Bank of America – i alla fall om Dalton Chiscolm har någonting att säga till om. Amerikanen är nämligen missnöjd med bankens kundservice och stämmer nu Bank of America på 12 904 miljarder biljoner. Den svindlande summan är därmed den tveklöst störst summan som förekommit i amerikansk rättshistoria. I stämningsansökan, som lämnades in till domstolen i augusti, kräver Chiscolm ytterligare 1,4 miljarder för så kallade "övriga utgifter".

Att Chiscolm är missnöjd med hur banken skött hans ärende är uppenbart, men några mer specifika skäl finns inte att läsa om i ansökan. Chiscolm skriver dock att han blev bemött av en "spansk kvinna" när han vid ett flertal tillfällen ringt bankens kundservice. Han ska också vara missnöjd med att han har fått bristfällig information.

– Obegripligt, är domare Denny Chins korta kommentar till ärendet.

Vilken ersättning den missnöjde bankkunden kan få för sina besvär återstår att se.

klar

Artikellänk är kopierad

Elin Bohman
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro