ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

Modeskapare till attack mot kändisdesigners

Joanna Sundberg · 17 Mar 2008
Uppdaterad 15 Feb 2011

Foto: All Over Press / Montage


klar

Artikellänk är kopierad

MODE. Flipp eller flopp? Nu tar Lindsay, Rachel och Avril fram sina ritblock och skissar fram haute couture. Nej, inte direkt! Nu rasar modeskapare mot kändisdesigners och menar att de är oseriösa, falska och ligger närmare de kritiserade flickdockorna Bratz Dolls än mode.– Allt handlar om marknadsföring och att utnyttja sina 15 minuter av berömmelse, sa modeskaparen Sue Wong till The Sunday Mail under LA Fashion Week, då Nicky Hilton, Lauren

Conrad, stjärna från MTV och Robin Antin från Pussycat Dolls visade upp sin design.Kändisdesigners är inte en ny idé: redan 1998 lan­serade P Diddy sin första kollektion sportkläder, 2001 visade Jennifer Lopez upp sin första kollektion och samma år startade supermodellen Elle McPherson sin egen underklädslinje, men nu växer den i rasande fart – trots kritiken.

”OC”-stjärnan Rachel Bilson skapar i vår en sportlinje för barn åt DKNY Jeans och snart kan man shoppa barnkläder signerade popstjärnan Avril Lavigne hos butikskedjan Kohl’s.

klar

Artikellänk är kopierad

Joanna Sundberg
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro