ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

MySpace testar reklam i dina klipp

Tomas Lundin · 3 Nov 2008
Uppdaterad 15 Feb 2011
 

  Foto: Scanpix / Montage


klar

Artikellänk är kopierad

MTV och MySpace testar en ny reklammodell för att ge upphovsrättsmän betalt för sitt uppladdade material. Reklam i dina uppladdade klipp.Det är videoreklamföretaget Autitude som har utvecklat tjänsten, som nu kommer att prövas.De nätverk som berörs är bland andra MTV, Comedy Central och Nickelodeon.Varje gång du laddar upp ett roligt klipp från "Punk´d" eller "The Daily Show" på din MySpace känner programmet igen det och lägger automatiskt till reklam.– Det här är en "game changer", säger Jeff Berman, chef för marknadsföring och försäljning på MySpace till Reuters.Auditudes teknik liknas den som Youtube använder för att identifiera upphovsrättsskyddade klipp.

klar

Artikellänk är kopierad

Tomas Lundin
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro