ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

Nätannonseringen ökar

TT · 11 Maj 2007
Uppdaterad 16 Feb 2011

klar

Artikellänk är kopierad

Annonseringen på internet ökade med 40 procent under det första kvartalet i år jämfört med samma period i fjol. Av den totala medieannonseringen stod internet för 12 procent medan tv stod för 15 procent, enligt ny statistik från IRM, skriver Sveriges Annonsörer i ett pressmeddelande.Internet kommer att bli viktigare än tv spår Anders Ericson, vd för Sveriges Annonsörer.Traditionell tv-annonsering har haft en stabil tillväxt på några procent per år de senaste åren, men med internets snabba tillväxt har avståndet mellan de båda medieslagen minskat i snabb takt, konstaterar Ericson.

klar

Artikellänk är kopierad

TT
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro