ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

Nu är det julafton för den tv-frälste

Fredrik Hansson · 17 Nov 2009
Uppdaterad 14 Feb 2011

Foto: WARNER BROS/KANAL 5


klar

Artikellänk är kopierad

Sedan någon vecka tillbaka är klassiska November sweep i gång där de amerikanska tv-bolagens tittarsiffror mäts och utvärderas. Och för att boosta just sina program bjuder bolagen på celebra gästspel, maffiga crossovers och dramatiska intriger.– Det är en marknadsföringsfråga. Det är väldigt viktigt för bolagen att komma ut och synas under de här veckorna för att få upp sin rating, säger Katarina Eriksson, inköpschef på Kanal 5.En av godbitarna är ”CSI”:s supercrossover där rollfigurer från både Las Vegas, New York och Miami möts i tre olika avsnitt. Även ”Gossip girl” storsatsar med gästspel från Tyra Banks, Sonic Youth och Lady Gaga, som dyker upp i svenska tv-rutor den 20 december. Förutom ett planerat ”CSI”-event är intresset dock svalt från de svenska kanalerna.– Jag vete sjutton om vi bryr oss om gästspel i Sverige. Jag tror inte att vi får många fler tittare för att en viss person är med. Vi kör på som vanligt, säger Katarina Eriksson.

klar

Artikellänk är kopierad

Fredrik Hansson
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro