ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

Nu ska H&M bli trendigare för killar

Daniel Lindström · 24 Sep 2008
Uppdaterad 15 Feb 2011

klar

Artikellänk är kopierad

Ullrock och nitad mohairtröja från H&M
Ullrock och nitad mohairtröja från H&M

Nu blir H & M:s killavdelning trendigare.I alla fall om vi får tro den nya chefsdesignern Ann-Sofie Johansson:– Svenska män har blivit mycket mer modemedvetna de senaste åren. Vi vill erbjuda kläder för dem som vill vara först med det senaste och vågar sig på mer avancerad design.Inledningsvis lanseras de nya herrkläderna i 30 butiker i världen, i Sverige endast i Stockholm (Hamngatan och Drottninggatan).Bland nyckelplaggen märks en oversizad stickad cardigan, bomberjacka i svart nylon, skotskrutiga byxor, hundtandsmönstrad kostym, fuskpälsjacka och en vit smoking.– Vi har jobbat med en mer avancerad silhuett, utdragen på längden.Här finns även möjlighet att använda material i stark kontrast, sportig nylon mot stickat och ull, säger AnnSofie Johansson.Även accessoarer får en central roll i det nya trendkonceptet.

klar

Artikellänk är kopierad

Daniel Lindström
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro