ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

Nya chipssmaken hånas på sociala medier

· 23 Okt 2015
Uppdaterad 23 Okt 2015
Den nya smaken hånas på sociala medier.

Den nya smaken hånas på sociala medier. Foto: Andrew Paterson / Alamy


Storbritannien har gjort sig känt som landet där chipsen kan smaka vad som helst. Men när butikskedjan Tesco lanserade sin nya smak blev omdömet hårt.

klar

Artikellänk är kopierad

”Ugnsbakat lamm, rosmarin och vitlök.” ”Soja, ingefära, chili och honung.” ”Skinka och senap.”

Ja, chipsfabrikörerna i Storbritannien har stor fantasi. Mirror har nu korat vad tidningen anser är den löjligaste smaken hittills.

► LÄS MER: Därför kan du inte sluta äta chips när du väl börjat

Det är butikskedjan Tesco som står bakom den nya produkten. ”Prosecco- och fläderbärschips” heter chipssmaken, som har fått flera hånfulla kommentarer på sociala medier. Lanseringen ingår i serien ”Finest limited edition” som bland annat också innehåller smaken ”Brie och tranbär”.

klar

Artikellänk är kopierad

NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro