ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

Per blir SL-resenärernas egen ombudsman

Leif Oldenburg · 4 Feb 2014
Uppdaterad 4 Feb 2014

Nu har SL:s trafikanter fått en egen resenärsombudsman. Tisdag var första arbetsdagen för Per Ekberg, 60.

klar

Artikellänk är kopierad

Per Ekberg har just börjat som SL:s resenärsombudsman.
Per Ekberg har just börjat som SL:s resenärsombudsman.Foto: Julio C Saint' Just

– Men jag är ingen kundtjänst eller klagomur. Snararare ska jag fungera som nästa instans när en kund inte är nöjd med hur ett ärende har behandlats.

Resenärsombudsmannen har inget eget telefonnummer, utan tar själv kontakt via mejl eller telefon.

– Jag går inte in i själva sakfrågan. Tanken är snarare att jag ska hjälpa kunden vidare till rätt person i organisationen, säger Per Ekberg.

Resenärsombudsmannen ska även göra SL:s ledning uppmärksam på om en viss typ av klagomål återkommer ofta.

Per Ekberg har tidigare arbetat som bussförare och trafikplanerare på huvudkontoret.

SL:s kundtjänst tar varje dag emot cirka 2 000 synpunkter och frågor från resenärerna.

klar

Artikellänk är kopierad

Leif Oldenburg
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro