ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

Philips sexreklam för intim rakning

Aron Andersson · 30 Sep 2010
Uppdaterad 11 Feb 2011

klar

Artikellänk är kopierad

Philips lanserar nya rakapparater. Och de tar till ett beprövat knep i marknadsföringen – sex.Att sex säljer är ett välkänt uttryck (ett som reklammannen Don Draper i "Mad Men" dock inte är helt beredd att skriva under på). Och Philips har i marknadsföringen av sin senaste rakapparat tagit det på största allvar.På sajten Shaveeverywhere.com uppmanar de inte bara till rakning av de mer intima delarna,  de har även en tävling där vinnaren får åka till Playboy Mansion (glömde vi att nämna att rakapparaten är för män).

På sajten kan du välja mellan att raka dig för styrelserummet, stranden eller sovrummet. Därefter får du svara på frågor som: "Vad är mest imponerande i ditt sovrum?".Philips Norelco Sensotouch 3D presenterades förra veckan och finns i olika modeller, som kostar mellan 2 900 och 5 000 kronor.

klar

Artikellänk är kopierad

Aron Andersson
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro