ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

Polis: Vi hanterade ärendet på rätt sätt

Clarence Frenker · 21 Okt 2011
Uppdaterad 21 Okt 2011
Catarina Galhanas vid Södra Järva närpolisstation säger att de behandlade Samer Al-Khademis ärende, som Metro skrev om i går, på rätt sätt.

Catarina Galhanas vid Södra Järva närpolisstation säger att de behandlade Samer Al-Khademis ärende, som Metro skrev om i går, på rätt sätt. Foto: Klara Leo


Ingen polis kom för att hjälpa Samer när hans resebyrå slagits sönder. Trots att polisstationen bara låg 80 meter bort.

klar

Artikellänk är kopierad

Samer Al-Khademi fick vänta en hel arbetsdag på att polisen skulle komma efter att inbrottstjuvar slagit sönder hans resebyrå i Rinkeby och skrivit ­hotelser mot polisen på väggarna. När han till slut, efter att ha ringt 17 samtal själv gick till närpolisstationen bara 80 meter bort för att få hjälp fick han beskedet att det var stängt och att de inte kunde göra något.

Men trots att han nu på grund av händelsen överväger att flytta sin verksamhet från Rinkeby anser polisen att man hanterat ärendet rätt.

– Vi har öppet mellan 09 och 12 och efter det får man vända sig till en annan station. Det var också det jag sa när han ringde, säger Catarina Galhanas, administrativt ansvarig vid Södra Järva närpolisstation.

Hon understryker att hon tycker att det är tråkigt att Samer fick vänta så länge innan polisen anlände.

– Det är hemskt att det drabbat honom, men det kan bli så när vi har begränsat med resurser, säger

klar

Artikellänk är kopierad

Clarence Frenker
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro