ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

Pricerunner startar Youtube för prylar

Mia Odeh · 26 Feb 2008
Uppdaterad 15 Feb 2011

klar

Artikellänk är kopierad

En bild säger mer än tusen ord. Rörliga bilder kan säga ännu mer. Prisjämförelsesajten Pricerunner har tagit tillvara på den ekvationen och nu börjat lägga ut videorecensioner på sin sajt. Konsumenter kan göra egna recensioner av produkter de köpt så länge de finns listade på Pricerunner.– Om man är intresserad av en produkt så kan en video i många fall ge bättre information än en stillbild, säger Victor Dahlborg, marknadschef på Pricerunner.Trenden att visa upp sina nyförvärvade prylar har blivit stor på internet. Men på sajter som Youtube eller Flickr handlar det mest om unboxing – att med film eller foto visa när man öppnar paketen och tar ut sina nya prylar för första gången. Möjligheten att lämna videorecensioner på Pricerunner har funnits en vecka. Sedan dess har ungefär 300 filmer publicerats på sajten och belönats med 200 kronors rabatt var på nästa köp via Pricerunner. Totalt ska en miljon kronor i rabatt delas ut till videorecensenter fram till april.

klar

Artikellänk är kopierad

Mia Odeh
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro