ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

Reklamtrenderna som vi lätt köper

Katarina Matsson · 3 Apr 2008
Uppdaterad 15 Feb 2011

klar

Artikellänk är kopierad

Snyggare och mer välproducerat, och mindre dratta på arslet-buskis. I dag går reklamgalan Guldägget av stapeln, och Metro kollar in årets trender. – Det är inte lika mycket rolig film med en logga på slutet, säger Kalle Widgren, juryordförande för reklamfilmskategorin och copywriter på Waters Widgren TBWA. – Det är snyggt fotat och välproducerat. Det känns kanske till och med dyrare än det är, fortsätter han.

Musiken har blivit viktigare – ingen har väl missat Oh Lauras ”Release me” för Saab.– Det är enda sättet att överleva för Sveriges musikartister, det eller Melodifestivalen, säger Viggo Cavling, chefredaktör för branschtidningen Resumé.

Kalle Widgren är mest imponerad av ­internet­annonseringen.– Det märks att Sverige ligger långt fram. Det är den kategori där jag såg saker som jag önskade att jag hade kommit på själv, säger han.

I tv-reklamen står sig dokusåpatrenden, med Telia och Ica som ledstjärnor.– De imponerar genom att fortfarande hålla bra kvalitet, säger Kalle Widgren.     

klar

Artikellänk är kopierad

Katarina Matsson
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro