ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

Resenärerna besvikna på Fritidsresor

Jenny Sköld · 1 Aug 2013
Uppdaterad 1 Aug 2013

Sanna Hagman, som firar semester på "magsjukehotellet" i Alanya, är mycket kritisk mot hur Fritidsresor hanterat epidemin. "Vi har fått läsa om vad som hänt i svenska tidningar".

klar

Artikellänk är kopierad

Sanna och Amanda Hagman bor på "magsjukehotellet" i Alanya just nu.
Sanna och Amanda Hagman bor på "magsjukehotellet" i Alanya just nu.Foto: Privat

Över 40 barn vid Fritidsresor hotell Pascha Bay i Alanya har fått sjukhusvård efter att ha drabbats av akut magsjuka, med kräkningar, diarréer och hög feber. Men det är inget som  Sanna Hagman från Älvsjö i Stockholm, som är där med sin man och fyra barn, märkt av. Hon är mycket kritisk mot Fritidsresors bristande information på hotellet. 

–  Vi har hört lite ambulanser men inte fått någon information överhuvudtaget från Fritidsresor, förutom två SMS.

Familjen, som kom i söndags, fick i stället läsa om vad som hände i svenska tidningar.

– Det var lite märkligt att läsa om "skräckhotellet" som det kallats i media, samtidigt som det är fullt med folk i poolen och som förmodligen är helt ovetande om vad de bör undvika, säger hon. 

Enligt Fritidsresors informatör Mathias Bergendahl har företaget haft personal på plats för att informera.

– Förutom SMS:en så har våra gäster bara kunnat gå in på servicecenter och för att få information. Dessutom finns det svensktalande personal på hotellet som är jättebra, säger han. 

Men Sanna Hagman tycker att det researrangören borde mer aktivt informera sina gäster.

– Det har varit superdåligt. När vi har frågat i receptionen men de svarar inte ordentligt på frågor. De kunde gått runt under någon av måltiderna och informerat. De har ju högtalare där de varje dag talar om vilka aktiviteter som kommer att vara under dagen. Men ingen har sagt något om detta. Det känns jätteobehagligt, säger hon. 

De 42 gäster som drabbats av magsjukan är alla små barn. Sanna Hagmans familj tänker stanna en vecka som planerat, men barnen får inte inte äta av barnbuffén, eller av all inclusiveglassen. Och hon är tveksam till att åka på en liknande resa igen.

– Maten har varit fräsch och personalen har hårskydd och toaletterna städas regelbundet så det är inget att klaga på så. Men det är hur Fritidsresor hanterat detta som gör mig jättebesviken. 

Enligt Fritidsresor är börjar antalet sjukdomsfall börjat plana ut och ingen har insjuknat under sedan i måndags.

klar

Artikellänk är kopierad

Jenny Sköld
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro