ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

Resenärernas ilska mot SAS falska lågprisbiljetter

Gustaf Eriksson · 2 Jul 2013
Uppdaterad 2 Jul 2013
Resenärernas ilska mot SAS falska lågprisbiljetter

Resenärernas ilska mot SAS falska lågprisbiljetter Foto: Scanpix


Priserna i lågpriskalendern hos SAS är för bra för att vara sanna. Det hävdar Konsumentverket, som nu kräver att flygbolaget förklara sig. – Vi ska se över detta, säger presschefen Marie Selander.

klar

Artikellänk är kopierad

Det kan verka som att det är lätt att fynda flygbiljetter till riktigt bra priser på SAS lågpriskalender. Men fyra resenärer, som hört av sig till Konsumentverket, menar att priserna där inte stämmer överens med den slutliga kostnaden. 

Genom egna biljettsökningar har Konsumentverket kommit fram till samma sak. Det kan i vissa fall handla om prisskillnader på tusentals kronor. I anslutning till kalendern skriver bolaget att det är frånpriser som anges, men Konsumentverket anser att detta inte framgår tydligt nog.

SAS får också kritik för att bokningsavgiften inte inkluderas i det totala priset. I ett brev till SAS får bolaget till den 17 juli på sig att svara på kritiken. – Vi har fått brevet i dag, och vi ska se över detta internt och svara Konsumentverket, säger presschefen Marie Selander. Vilka åtgäder kan det bli aktuellt att vidta?– Jag kan inte spekulera i det. Men vi ska se vad vi kan göra annorlunda. Efter den 17 juli kommer vi ha mer svar att ge.

klar

Artikellänk är kopierad

Gustaf Eriksson
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro