ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

Så begränsar du din Facebook-reklam

Metroteknik.se · 30 Nov 2007
Uppdaterad 16 Feb 2011
Bilden visar Facebooks 23-årige skapare Mark Zuckerberg. 

Bilden visar Facebooks 23-årige skapare Mark Zuckerberg.  Foto: Scanpix


klar

Artikellänk är kopierad

COMMUNITIES. Under torsdag kväll bestämde sig Facebook för att begränsa reklamen som skickas i nyhetslöpet på din sida. Detta efter massiva påtryckningar från användare och  den politiska organisationen MoveOn.org Det har stormat kring Facebooks reklamprojekt sedan det lanserades i början av november. I och med den omtalade Beacon-funktionen skulle varje nytt inköp du gjort av ett företag som annonserar på Facebook visas automatiskt i nyhetslöpet från din sida. Nu tvingas alltså Facbook backa och du ska själv få bestämma vilken köp-information du vill sända vidare till dina vänner. MoveOn.org krävde att Beacon-funktionen skulle tas bort helt, men Facebook väljer att ha kvar den. Funktionen är en del av den reklamkampanj som Facebook driver där man lättare ska kunna nå ut med riktad reklam. Det skriver Ny teknik.

klar

Artikellänk är kopierad

Metroteknik.se
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro