ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

Så bygger du ditt varumärke medan du pluggar

Jenny Sköld · 1 Dec 2014
Uppdaterad 1 Dec 2014

klar

Artikellänk är kopierad

Sara Rywe, 24, jobbar mycket med sitt personliga varumärke. –  Det personliga varumärket handlar om vad man  väljer att tacka ja och nej till. Vilka möjligheter som man tar vara på, säger hon.
Sara Rywe, 24, jobbar mycket med sitt personliga varumärke. –  Det personliga varumärket handlar om vad man  väljer att tacka ja och nej till. Vilka möjligheter som man tar vara på, säger hon.Foto: Gustav Gräll

Att engagera sig i det man brinner för och dela med sig av sin kunskap till andra. Det är två hörnstenar i byggandet av ditt personliga varumärke. Och studietiden är en utmärkt plattform för detta. 

Sara Rywe förstod tidigt kraft­en i att aktivt arbeta med sitt personliga varu­märke. Den insikten har tagit henne från flickrummet i en liten ort i  Dalarna, via Handelshögskolan i  Stockholm till ett väntande jobb som managementkonsult på McKinsey i  Stockholm. 

– Jag växte upp i Orsa med en ensamstående mamma och utan akadem­isk bak­grund. För att kunna göra det som mamma tidigt lärde mig att jag var kapabel till så var jag tvungen att bygga mitt personliga varu­märke. 

Sedan hon som 20-åring kom in på Handelshögskolan har hon inte direkt suttit still i skolbänken. Vid sidan av pluggandet har hon bland annat startat ett socialt företag i Bangladesh, hon har varit ordförande i  en entreprenörskapsförening på skolan, engagerat sig i ett nätverk för unga kvinnor i karriären och kandiderat till ordförandeposten i  studentkåren. Under sin lediga tid jobbar hon som föreläsare och moderator.

Engagemanget har gett positiv publicitet och skapat en bild av vem hon är som person. 

– Det personliga varu­märket handlar om vad man väljer att tacka ja och nej till. Vilka möjligheter som man tar vara på. Det kan handla om att föreläsa, försöka vara involverad i initiativ som man tror på och bara vara genuint nyfiken på andra människor.

klar

Artikellänk är kopierad

Jenny Sköld
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro