ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

Så får du snabba resultat på gymmet

Hannah Andersson · 29 Nov 2013
Uppdaterad 30 Nov 2013

Söker du en träningsform som är tidseffektiv, utmanande och ger tydliga resultat? Metro har pratat högintensiv intervallträning med experten Matthew Griffiths.

klar

Artikellänk är kopierad

I ett tidspressat samhälle har efterfrågan för träning som ger snabba resultat ökat.  

HIT som står för Hight Instensity Interval Training är en populär träningsform som utövas av både atleter och avancerade motionärer.

Matthew Griffiths är föreläsare och personlig tränare med ett helhetsstänk där funktionalitet alltid kommer först. Grundare till ”Exercise Intelligence Systems”  ett träningskoncept som syftar till att utbilda branchfolk inom hälsa- och träningsindustrin. 

Matthew är även bland annat ambassadör för Casall och har varit med och utvecklat den populära Casall HIT-appen.  

HIT fokuserar på en rad olika dynamiska övningar i ett strategiskt utformat program. 

Hitta fler träningstips på Hannah Anderssons blogg

Ett HIT-pass varar oftast i femton eller trettio minuter. Det är korta intensiva träningspass som ökar din styrka och hastighet.

Syftet är att utmana din atletiska förmåga under extremt hög intensitet som bidrar till bättre kondition, styrka och snabbhet. 

”HIT är inte en träningsform för den som vill läsa tidningen eller prata med kompisar under träningspasset. Att kippa efter andan är helt normalt”, menar Matthew.  

Träningsformen är fysiskt krävande och ger både atleter och avancerade motionärer en utmaning.

Matthew Griffiths är föreläsare och personlig tränare.
Matthew Griffiths är föreläsare och personlig tränare.Foto: Lena Garnold
1. Sand bag push up and pull 60 sekunder
1. Sand bag push up and pull 60 sekunder
1. Sand bag push up and pull 60 sekunder
1. Sand bag push up and pull 60 sekunder
2. Athletic plank jumps 60 sekunder
2. Athletic plank jumps 60 sekunder
2. Athletic plank jumps 60 sekunder
2. Athletic plank jumps 60 sekunder
3. Sand bag burpee 60 sekunder
3. Sand bag burpee 60 sekunder
3. Sand bag burpee 60 sekunder
3. Sand bag burpee 60 sekunder
3. Sand bag burpee 60 sekunder
3. Sand bag burpee 60 sekunder
4. Speed rope 30 sekunder
4. Speed rope 30 sekunder
5. Sand bag high pull 60 sekunder
5. Sand bag high pull 60 sekunder
5. Sand bag high pull 60 sekunder
5. Sand bag high pull 60 sekunder
5. Sand bag high pull 60 sekunder
5. Sand bag high pull 60 sekunder
klar

Artikellänk är kopierad

Hannah Andersson
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. Publisher och ansvarig utgivare Thomas Eriksson. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro