ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

Så gör du succé på jobbmässorna

Mary Örnborg · 10 Nov 2010
Uppdaterad 11 Feb 2011
Moa Mossberg är projektledare för KTH:s arbetsmarknadsdagar Armada.

Moa Mossberg är projektledare för KTH:s arbetsmarknadsdagar Armada. Foto: Mary Örnborg


klar

Artikellänk är kopierad

Nu är det dags för studenternas arbetsmarknadsmässor Arkad och Armada. Så här förbereder du dig.

I dag startar arbetsmarknadsdagarna Arkad i Lund och i nästa vecka är det Armadas tur på KTH i Stockholm. Men till skillnad från tidigare år ligger fokuset i år på de mjuka värdena. – Detta är en mässa som handlar om den framtida arbetsmarknaden och inte en renodlad jobbmässa.  Arbetsmarknadsdagarna vänder sig till en bredare målgrupp och syftar till att studenter i första hand ska informera sig dels om olika företag och dels om kulturer inom olika branscher, säger Kristoffer Davidsson, projektledare för Arkad i Lund.

Samma förhållningssätt har man även på KTH. Moa Mossberg som är projektledare på Armada menar att det är viktigt att företagens och studenternas visioner och förväntningar på arbetsmarknadsdagarna ska stämma överens med varandra.– Företagens främsta syfte med att delta är att ”branda” sig mot framtidens arbetskraft men också att knyta kontakter med studenter, säger hon.

Ett sätt att hjälpa studenterna har varit att på olika sätt informera om hur de på bästa sätt ska kunna utnyttja arbetsmarknadsdagarna.– Vi har informerat genom massmejlutskick, inspringningar på föreläsningar samt med marknadsföring mot alla årskurser. Armada och Arkad är mässor som vänder sig lika mycket till förstaårsstudenter som till dem som snart går ut. Förstaårsstudenterna kan exempelvis använda arbetsmarknadsdagarna som inspiration inför senare val av inriktning.

klar

Artikellänk är kopierad

Mary Örnborg
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro