ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

Sa upp sig för att rädda legitimationen

Leif Oldenburg · 6 Aug 2013
Uppdaterad 6 Aug 2013

Efter att ha arbetat sex månader på Vårbacka Plaza sa sjuksköterskan Helen Salle upp sig.

klar

Artikellänk är kopierad

Helen Salle menar att det inte hjälpte att vända sig till de ansvariga cheferna på Aleris. "Jag fick inget gehör när jag försökte diskutera  patientsäkerheten", säger hon.
Helen Salle menar att det inte hjälpte att vända sig till de ansvariga cheferna på Aleris. "Jag fick inget gehör när jag försökte diskutera  patientsäkerheten", säger hon.Foto: Henry Lundholm

– Jag insåg att saker och ting inte gick rätt till och ville inte äventyra min legitimation, säger hon till Metro.

►72-åring hölls inlåst på äldreboendet

Enligt Helen Salle hjälpte det inte att vända sig till cheferna på vårdföretaget Aleris.

– Jag fick inget gehör när jag försökte diskutera patientsäkerheten, säger hon.

Helen Salles bild styrks av flera tidigare anställa på Vårbacka Plaza:

– Jag ringde upp de ansvariga på Aleris och berättade om bristerna på Vårbacka Plaza men ingenting hände, berättar en sjuksköterska.

►”Jag orkade inte se mamma lida längre”

Till sist valde även hon att säga upp sig:

– När jag kom till jobbet efter en helg hade en av de boende hög feber och ingenting hade dokumenterats. Det var omöjligt att jobba kvar. Om det hände något allvarligt riskerade jag som sjuksköterska att ställas till svars, säger hon.

klar

Artikellänk är kopierad

Leif Oldenburg
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro