ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

Se deras chock när de ser hyllade reklamen

Fredrik Hielscher · 7 Okt 2014
Uppdaterad 7 Okt 2014

Barncancerfondens omtalade reklam i tunnelbanan chockar, berör och hyllas.

klar

Artikellänk är kopierad

Foto: Youtube/Montage

När ett tunnelbanetåg glider in på stationen visar en digital reklamtavla en flicka vars hår börjar fladdra. Plötsligt flyger håret av, det visar sig vara en peruk.

Därefter visas texten ”i dag drabbas ett barn av cancer”.

Nu sprider sig filmen som visar reaktionerna från tunnelbanans resenärer som en löpeld på nätet – och hyllas också internationellt.

Flickan som visas på skärmen är 14-åriga Linn som förlorat håret efter behandlingen av cellgifterna.

– Vi vill att så många som möjligt ska se verkligheten: att det faktiskt är många barn som drabbas och att det behövs mer forskning för att hjälpa de här barnen, säger Linus Almqvist, kommunikationschef på Barncancerfonden, i ett pressmeddelande.

Filmen är är gjord av reklambyrån Garberg och är en parafras på en omtalad reklamfilm för Apotek Hjärtat.

klar

Artikellänk är kopierad

Fredrik Hielscher
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro