ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

Simpsons ska sätta stopp för fetmaepidemin

Jenny Sköld · 6 Okt 2009
Uppdaterad 14 Feb 2011

klar

Artikellänk är kopierad

Nu ska Homer Simpson lära engelsmännen att äta nyttigare. Det låter kanske motsägelsefullt för oss som lärt känna den lönnfeta karaktären som en donutberoende slacker – som helst inte rör sig ur tv-soffan. Men i statsfinansierade reklamkampanjen "Change4Life", som kommer att sändas av Channel 4, genomgår Homer Simpson en radikal förändring.Enligt brittiska hälsodepartementet är det just de som följer familjen Simpsons äventyr som kampanjens vänder sig till.– Simpson ger oss en idealisk möjlighet att nå en stor del av vår målgrupp, säger Sian Jarvis, kommunikationschef på Hälsodepartementet till tidningen Market Magazine.

Kanalen har redan börjat sända den första kampanjfilmen, där filmskaparnas animerade "Change4Life-familj" samlas kring teven i samma anda som familjen Simpson gör i början av varje avsnitt.Hela antifetmakampanjen beräknas kosta 870 miljoner kronor.

klar

Artikellänk är kopierad

Jenny Sköld
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro