ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

Skriv om dålig service du haft – få 1 000 :–

Metro · 7 Maj 2007
Uppdaterad 16 Feb 2011

klar

Artikellänk är kopierad

Har du fått helt fantastisk service, eller blivit avsnäst av någon socialt inkompetent kassörska? Nu kan du tjäna pengar på dina historier om bra eller dåligt service. Tvillingbröderna Fredrik och Teo Härén, som skrivit flera böcker om idéer och kreativitet, jobbar på en ny bok med tipsares egna berättelser. Förhoppningen är att revolutionera serviceyrket och för varje publicerad historia i ”Idébok om service” tjänar skribenterna minst en tusenlapp. Vad är bra service för dig Teo Härén? – Det är när jag får mer än vad jag förväntar mig. Och dålig service? – Det är när man inte utgår från kundens behov, utan från företagets. När man talar om regler och säger att ”så har vi aldrig gjort”. Vad ska man göra om man får dålig service? – Jag undrar om man inte ska le och sedan påpeka att man fått det. Blir man sur kommer nästa kund bara att få ännu sämre service. Jag ska testa en historia och se om den platsar i er bok. Jag bjöd några vänner på pizza, en av dem har en sjuårig son, så vi beställde en barnpizza. Efter ett tag kom servitören tillbaks och sa att de inte hade några barnpizzor eftersom det var fotbollskväll. De hade bara gjort degklumpar för normalstora pizzor. Så vi betalade fullpris och lämnade mat på tallriken. – Haha. Helt seriöst, den är perfekt, undrar om inte du har blivit tusen kronor rikare. Det här kommer att bli en så jävla bra bok.

klar

Artikellänk är kopierad

Metro
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro