ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

SL: Det är inte aktuellt att ta bort spärrarna

Ulrica Widsell · 6 Sep 2012
Uppdaterad 6 Sep 2012

SL. Motståndet växer mot SL:s nya klämspärrar. Resenärer skadas. I dag diskuterar SL-ledningen hur spärrarna kan förbättras.

klar

Artikellänk är kopierad

SL: Det är inte aktuellt att ta bort spärrarna 
  Kritiken växer mot SL:s klämspärrar. Resenärer skadas när glasdörrarna slår igen och i dag tas spärrproblemen upp på möten, både i SL-ledningen och i SL:s styrelse.
SL: Det är inte aktuellt att ta bort spärrarna Kritiken växer mot SL:s klämspärrar. Resenärer skadas när glasdörrarna slår igen och i dag tas spärrproblemen upp på möten, både i SL-ledningen och i SL:s styrelse.Foto: Lotta Bergseth

De nya klämspärrarna med glasdörrar i tunnelbanan och pendeltrafiken ska minska antalet plankare. Kritiken mot de nya spärrarna ökar nu. Resenärer skadas när spärrarna slår igen.

– Det är oacceptabelt att folk gör sig illa och är rädda, säger Erika Ullberg (S) som sitter i SL:s styrelse och trafiknämnden.

Oppositionen i SL-ledningen är emot hårdare spärrar.

– Vi vet inte om de minskar fuskåkandet. Jag är övertygad om att det är effektivare med fler biljettkontroller, säger Erika Ullberg.

I dag tas spärrproblemen upp på möten, både i SL-ledningen och i SL:s styrelse.

– Vi ska pr ata om hur vi ska förbättra spärrarna. Det är inte aktuellt att ta bort spärrarna, säger Thomas Silvander, intäktsansvarig på SL.

Enligt trafiklandstingsrådet Christer G Wennerholm (M) visar försök med öppna spärrar att fler plankar om spärrarna tas bort.

– Det skickar notan till de betalande resenärerna i slutändan, säger han. 

klar

Artikellänk är kopierad

Ulrica Widsell
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro