ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

sound of paris

Stockholm hannah sjostrom · 8 Maj 2006
Uppdaterad 17 Feb 2011

klar

Artikellänk är kopierad

Glöm det där med chansång damor. I morgon kväll intas Münchenbryggeriet av en helt annn typ av fransk musik när Sound of Paris öppnar dörrarna. Electroetiketten Tigersushi bjuder på liveakterna Poni Hoax, Sir Alice och Tigersushi Bass System. På scen syns också hiphop-kvartetten TTC. Den andra stora electroetiketten som flyger in fransoser till lördagens fest är F Communication vars största stjärnor heter Saint German och Laurent Garnier. – De har hållit på sedan 1993 och katalogen består av 120-130 plattor och de har gjort närmare 500 dj-plattor, säger Harald Lundell, F-Coms bokare. Den största kommersiella succén från F-Com var Mr Oizo och "Flat beat". – Ni minns säkert den gula nallen i Levi's reklamen som kom 1999, säger Harald. Andra artister under lördagkvällen är duon The Youngsters. – De kör en ganska hård electro med laptops och keyboards. De påminner live om Chemical Brothers. Mer yvig show lär det bli när välklädde Maxence Cyrin kliver upp på scen och spelar piano. – Han står för den parisiska cabaretandan och gör roliga covers på typ Moby, Daft Punk och Depeche. DJ:n Alex Kid tillhör den unga generationen dj:s och är snart aktuell med sitt tredje album. Frågan är om ljudet av Paris är bättre än ljudet av New York som drabbade Stockholms kulturhus i höstas. Hannah Sjöström [email protected]

klar

Artikellänk är kopierad

Stockholm hannah sjostrom
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro